Tip, compliment of klacht
Het streven is iedere behandeling zorgvuldig uit te voeren. Daar bent u en Psychologenpraktijk Fidelis een behandelovereenkomst voor aangegaan en doen u, uw behandelaar en de ondersteunende diensten ons best voor. Toch kan het voorkomen dat er iets gebeurt dat om verbetering vraagt. Elke feedback wordt gewaardeerd, omdat uitgegaan wordt van samenwerking naar een oplossing van uw probleem en het vertrouwen dat dat samen lukt. U wordt daarom uitgenodigd om niet te schromen te vertellen wat u wilt. Of het nu gaat om een tip, klacht of compliment. Zo houden we de behandeling prettig en kwalitatief goed.
Heeft u een klacht?
De eerste stap bij een klacht is een mondeling gesprek met uw behandelaar. Of u mailt deze naar info@psychologenpraktijk-fidelis.nl. In een gesprek zal gekeken worden naar de oorzaak van de klacht en geprobeerd worden deze samen met u te verhelpen waar mogelijk.
Wkkgz
Mocht u vinden dat de klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, is er ook een mogelijkheid om de klacht elders neer te leggen. Psychologenpraktijk Fidelis heeft ervoor gekozen om deze bij de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG) onder te brengen om zo te voldoen aan de sinds 1 januari 2017 vereiste Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz). U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris van het NFG via vertrouwenspersoon@de-nfg.nl. Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van het NFG https://www.de-nfg.nl/niet-tevreden-over-je-hulpverlener.html
Indien ook deze bemiddeling niet begrip of een oplossing leidt, zal het College van Toezicht van beroepsvereniging het NIP een bindend advies geven, middels de tuchtrecht en klachtenprocedure. Voor meer informatie hierover kunt u terecht op de website van het NIP www.psynip.nl/uw-beroep/tuchtrecht-en-klachten/klachtprocedure/